nedeľa 17. marca 2013

Koník pri ťažbe dreva - víťazná práca

Ako som už písala v inom blogu, 13.3. 2013 sa v Rudníku konalo VII. celoslovenské stretnutie košikárov. Tradičnú súťaž tak, ako aj ostatné roky vyhrala práca pána Miroslava Marečka.

Niečo o jeho starších prácach si môžete prečítať aj v týchto článkoch
http://www.pluska.sk/slovensko/regiony/miroslav-uplietol-si-bicykel.html

lhttp://www.pluska.sk/regiony/zapadne-slovensko/kosikar-miroslav-marecek-uplietol-som-si-zenu.html

Jeho práca je vždy precízna, pracuje s najmenšími hrúbkami pedigu (často používa dokonca pedig 1mm a kto to pozna, vie, že to je skoro ako niť :) )

Myslím, že detaily jeho práce budú zaujímať viacerých. Preto prikladám fotografie. Práca bola tak veľká, že priestor mi nedovoľoval vyfotografovať dielo v celku. Verím ale, že si ho dokážete predstaviť aj takto.


  

 
 
Zmysel pre detail - peň a letokruhy. A všimli ste si, že kôň má aj podkovy? Tie polámané konáriky nie sú len obyčajné kúsky pedigu - aj tie sú pletené.




 Zvonček pletený z toho najtenšieho pedigu  a nádherne prevedená uzávierka


 






 




 A na záver, pán Mareček vyrába aj praktické výrobky :) - pár obrázkov z prebiehajúcich dielní.





Dávam do pozornosti opletenú fľašu - je robená pedigom 1mm - klobúk dole.
a tu by som zdôraznila špecialny spôsob upevnenia skleneného okrúhleho dna. Ani neviem, či som niečo podobné videla aj niekde inde. Z fotografie je to slabšie vidieť, ale skutočne ide o priehľadné sklenené dno

 




















1 komentár:

Zdeňka povedal(a)...

Něco tak nádherného jsem věru nikde neviděla!!!!!!